Máis e máis empresas tradicionais están decidindo renovar e adaptarse a un comercio electrónico, ¿Pero que medidas deben seguirse para a transformación?

 

Moitas tendas físicas deron ou están pensando en dar un paso cara a un modelo de negocio en ascenso. Lucía Caro, avogada de Gaona Abogados e especialista na Lei de Novas Tecnoloxías, recomenda asesoramento xurídico para que a adaptación sexa un proceso áxil e sinxelo. E é que, segundo un estudo realizado por Ecommerce Europe, España é o cuarto país europeo con maior volume de negocio no comercio electrónico.
¿Cales son os documentos legais necesarios para realizar a actividade?.

En primeiro lugar, calquera páxina web onde os produtos ou servizos sexan vendidos aos consumidores en España deben ter documentos básicos segundo a normativa vixente. Estes son:

1. Política de privacidade e cookies

A información sobre o tratamento que se dá aos datos dos clientes contribuíu na súa experiencia na web. Neste sentido, é necesario comunicar á persoa afectada os datos recollidos, os motivos polos que se recollen e o que se fará con eles.

2. Condicións de uso e compra

Establece as condicións que rexen o uso do sitio web ea compra de produtos nel. Correspóndelle ao usuario ler as condicións periódicamente xa que poden ser modificadas.

En segundo lugar, e unha vez que o consumidor iniciou o proceso de compra, debe saber -por correo electrónico- a información máis importante do contrato para que a compra se realice con total coñecemento. Os documentos que deben estar dispoñibles a partir do proceso de compra son:

Información previa á contratación: Debe darse a coñecer o seguinte, entre outras informacións:
Os diferentes procedementos que se deben seguir para celebrar o contrato.
Se o provedor vai presentar o documento electrónico no que se formaliza o contrato e se se pode acceder.
Os medios técnicos dispoñibles para identificar e corrixir erros na introdución de datos.
A lingua ou linguas nos que se pode formalizar o contrato.
Información tras a celebración do contrato: corresponde a un documento que confirma todos os procedementos anteriores e que especifica o contrato de compra feito.

Do mesmo xeito, deben terse en conta as obrigas establecidas na lexislación, aplicables ás relacións con elas e que afectan directamente ao comercio electrónico de maneira diferente. Entre eles, en relación coa información necesaria e obrigatoria que o comercio electrónico debe incluír na oferta comercial ou na obriga de confirmación documental do contrato realizado. Este último deberá incluír os aspectos esenciais da operación xunto coas condicións xerais do contrato.

Outro aspecto a ter en conta desde o punto de vista legal é o problema existente na venda fóra do país no que o comercio ten domicilio. Neste caso, os contratos celebrados electronicamente nos que un consumidor participe como parte, presúmese que se celebra no lugar onde este ten a súa residencia habitual. É por iso que o desenvolvemento do mercado único dixital pola Unión Europea é fundamental para lograr a harmonización necesaria de determinados aspectos que implican o comercio electrónico.